BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 9, 2009

TIKA DAHI MENCIUM SEJADAH


Entah mengapa malam itu hatiku sungguh sayu dan pilu..nak kata sedih tak jugak.....emmm...tak tahu la....kekadang penyakit hatiku ini datang tetibe je....sehinggakan batinku menjerit
"Ya ALLAH,kenapalah kau uji hatiku sebegini rupa..hatiku tak tenang...tak tenteram...adakah disebabkan dosa-dosa ku yang menggunung tinggi itu...Ya ALLAH....adakah aku leka..adakah aku alpa...dengan nikmat yang kau beri kepadaku......."

Hatiku bagai disiat-disiat..ah...sungguh pedih..dan tak tertanggung rasanya....jarang sekali aku dihinggapi perasaan begini..tetapi dengan kekuatan aku yang ada,aku bangun dan aku terus mengambil air sembahyang dan membaca al-quran dengan khusyuk sekali...selesai menghabiskan 1 juzuk aku tidur 5 minit untuk aku bangun semula menunaikan solat sunat..........

JAM 4.15 PAGI
Aku tersedar...Ya ALLAH nasib baik ENGKAU mendengar niatku ini untuk bermunajat kepadamu pada malam yamg sungguh hening ini.....lantas aku berwudhu' dan terus menunaikan solat sunat taubat,hajat,tahajud,dan witir.......

Ketika dahiku mencecah hamparan hijau hatiku luluh dan merembeslah air mataku.....sebagai hamba yang kerdil...hamba yang banyak melakukan dosa di bumi ini .......mengenangkan khilafku merayulah aku memohon ampun kepadaNYA.....

"YA ALLAH enkau yang maha pengampun lagi maha penyayang ampunkanlah dosa-dosa ku ini....aku lemah..hatiku mudah digoda oleh nikmat dunia....iman ku tak kuat YA ALLAH...kepada engkaulah YA ALLAH aku mengadu.. kepada engkaulah aku meminta tolong.....ampunkanlah dosa-dosaku YA ALLAH.....tetapkanlah pendirian ku YA ALLAH agar tidak goyah dalam agamu ini.....jauhkanlah diriku ini daripada godaan iblis laknatullah.....daripada kenikmatan dunia yang sementara ini yang membuatku leka dan lalai dalam mengingatimu YA ALLAH..janganlah engkau jauh dari hatiku ini.....aku ingin mendapat perhatianMU...... aku ada engkau YA ALLAH tempat aku mengadu dan merayu.....tiada tempat yang selayak itu.......Ampunkanlah dosa kedua ibu bapaku,doa kawan-kawanku....jadikanlah mereka hamba yang soleh dan solehah yang taat kepada perintahMU dan kedua ibubapa mereka.........semoga mereka semua mendapat syurga firdaus............................AMIN.....perkenankanlah doaku ini....."

Selesai solat aku tidur sebentar untuk menunggu azan subuh..........................

0 comments: