BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, August 14, 2009

SIAPAKAH KITA DISISI ALLAH
Jika hati masih kuat terarah kepada dunia yang fana ini,bererti kita masih hina
dalam penilaian ALLAH SWT
Jika kita masih dibimbangkan oleh makhluk alam maya pada ini,bererti pada hakikatnya kita belum menghadap ALLAH dalam erti kata yang sebenar
Jika kita sudah mula mengarah pada beramal ibadat,bererti sudah ada bantuan dari ALLAH ke atas kita.
Jika ilmu pengetahuan agama kita mulai terbuka pintunya buat kita,bererti kita telah dikehendaki ALLAH untuk cenderung kepadaNya.
Jika kita sudah mulai sekali sekala menyampaikan isi hati kita pada ALLAH,bererti pintu dialog antara hamba dengan ALLAH telah dibuka olehNya dan hal itu bererti kita telah mulai mendekat kepadaNya.
Jika kita sekali sekala dicuba oleh ALLAH dengan bala,bererti ALLAH telah memberi petunjuk kepada kita asal kita bersabar terhadapnya.
Jika kita beransur-ansur dapat menghilangkan selain ALLAH dari hati kita,bererti kita telah mulai dipimpin ALLAH untuk beradap kepadaNya.
Jika kita telah menerima secara ikhlas segala ketentuan ALLAH atas kita,baik yang manis atau pahit,bereti pintu redha telah dibukakan ALLAH buat kita dan itulah pintu AGUNG,SEMPURNA DAN MULIA.
Barangsiapa yang ingin mengetahui bagaimanakah keadaan disisi ALLAH,maka hendaklah ia melihat dan merasa dalam ertinya,bagaimana ALLAH pada sisinya,kerana bahawasanya ALLAH menempatkan si hamba menurut ukuran si hamba menempatkan ALLAH pada dirinya........

0 comments: